Hur ska man tänka kring sommaren när man kör eget?

Förra sommaren körde jag deltid hela sommaren, men då hade jag varit ledig 3 månader under våren (och hade delvis kvar lön).

Nu är det andra bullar!

Jag insåg när John skulle ansöka om semester i början av mars att jag kanske borde fundera över upplägget. Sen har tiden sprungit iväg.

Uppskattade att jag för sportlovet bara kunde meddela mina kunder att jag inte var tillgänglig under 3 dagar, med kort varsel. Ingen som skulle godkänna. Bara att bestämma, och informera kunderna.

Det blir ju inkomsttapp såklart men värt det.

Sommaren är dock lång. Kanske är det även stiltje på uppdragsfronten?

Vilka saker kan jag då lägga tid på som kan generera någon typ av värde under hösten?

  • Certifiering (Atlassian, Management 3.0 etc)
  • Bygga utbildningsmaterial
  • Lära mig mer om Trello, Atlassian Discovery, Atlas etc.
  • Kanske spana in konkurrenter som Monday, Asana, Notion etc

Jag bör iaf stämma av med mina pågående uppdrag hur de ser kring på sommaren och mitt uppdrag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *